tisdag 2 mars 2010

Nu börjar det bli tufft...

Det blev 2 vilodagar på raken, så nu är det 5 pass som gäller denna tuffa vecka 6. Jag måste lägga in mer musik i mp3 så jag klarar fartleken och det långa passet. Jag gillar distanslöpning, men även fartlek för då händer det saker hela tiden. Man kör t ex 2 min fort, 1 min lugnt, 3 min fort, 2 min lugnt och det känns inte så drygt som ett långpass på löpband kan kännas.

Jag har kommit på att jag springer bäst när jag fokuserar mig på en punkt, eller kollar på displayen på löpbandet. Om jag börjar kolla runt på folk eller på tvn så tappar jag lätt koncentrationen och känner mig trött. Fokusera blicken på en sak hela tiden, och bara ta in musiken i öronen och fokusera på löpningen funkar utmärkt. Jag peppar mig själv hela tiden i huvudet, och ibland när det är riktigt tufft brukar jag låtsas att jag är instruktören i en löpbandsklass. Instruktören måste ju palla trycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar