söndag 28 februari 2010

Ingen träning

Ok, det fick blev 2 vilodagar denna veckan för jag kommer inte köra löpningen idag. Huvudet känns tungt och jag skulle helst vilja sova. Frågan är om jag ska ta det imorgon bitti, eller bara hoppa över passet och köra igång med tuffa veckan på tisdag. Det kommer i alla fall bli någon form av träning imorgon... lite ben- och armträning, och kondition som inte innefattar löpning.

Jag vill aldrig tvinga mig själv att träna. När jag känner mig trött (läs: lat) och tänker att jag inte känner för att träna, då försöker jag ställa om mig. Jag försöker tänka på hur härligt det är att röra på sig, och att jag har turen och möjligheten till att göra det. Jag tänker på hur härligt jag faktiskt tycker det är att svettas och förbättra min kondition. Jag tänker på att jag ska utmana mig själv, slå personliga rekord. Jag tänker på att jag har en stark kropp som är byggd för att röras på, och inte sitta flera timmar framför datorn.

Sen kan jag lyssna på musik för att komma igång, eller läsa bloggar för att få inspiration och extra motivation.

Ännu en låt som får mig att kämpa på löpbandet:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar