torsdag 18 mars 2010

Äntligen igång igen!

Idag körde jag första löppasset på 2 1/2 vecka, och även första löppasset utomhus. Jag hade Nike-skorna som jag sprang i förra året (jag springer inomhus med Asics, och kommer även använda dessa under Broloppet), det var varierande underlag, kall luft och det var jättejobbigt. Benen kände jag knappt, och jag kände bara mig allmänt svag och klen i hela kroppen. MEN, det var underbart väder och det var härligt att springa ändå. Första gångstoppet gjorde jag efter 14 minuter, och sen efter det gjorde jag några stopp till. Det blev cirka 6 km på cirka 35 minuter, och då räknar jag inte minuterna jag stannade.

Imorgon ger jag mig ut igen!

Jag körde inte enligt schemat idag, utan ville mer bara ut och springa utan press och känna på läget efter sjukdom och skadan på lilletån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar