tisdag 2 mars 2010

Idag gick det fort

Innan fartleken idag så skrev jag ner följande på lapp:
  • Uppvärmn. 15 min 2,5 km + stretch
  • Fartlek 35 min 6,5 km (2 min fort - 1 min lugnt - 4 min fort - 2 min lugnt - 3 min fort - 2 min lugnt - 2 min fort - 1 min lugnt x 2, och avsluta med 60 sek fort)
  • Nedvarvning 12 min 2 km

Det blir lättare med en lapp har jag lärt mig sen tidigare. Väl på gymmet kommer jag på att jag INTE tagit med lappen, och det är ju så störigt. Jag kommer ihåg att det var 12 min nånstans och 2,5 km nånstans, så jag kör 2,5 km på 12 min (4:48 min/km). Jag tyckte att det gick lite fort för uppvärmning men tänkte att jag tränar ju på en högre nivå nu så.... Men det var såklart på tok för fort, vilket då resulterade i att jag var helt slut efter halva fartleken. Sista 15 min körde jag högst 1 min snabb och sen 2 min lugnt, och sen några minuter i samma takt i halvsnabb fart.

Jaja, det gick ju bra ändå och jag fick ihop mina km. Denna låten fick mig att orka springa lite fortare:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar