fredag 26 februari 2010

Löppass och mat

Det blev 5,4 km på 30 minuter ikväll efter jobbet. På vägen till gymmet började jag känna av ett magknip och hoppades att det inte skulle utveckla sig till nåt. Efter nån minut på löpbandet började jag känna av en livlig mage men fortsatte och efter ett tag gick det bort (eller jag förträngde det). Efter halva passet fick jag håll, och det är en sak som kan ta på det mentala för mig. Direkt börjar jag tänka att jag kanske ska sluta, eller att jag ska sänka tempot men jag fortsatte och hållet försvann efter cirka 5 minuter.

Jag brukar inte äta bröd innan ett löppass för min mage brukar protestera mot det när jag väl börjar röra på mig. Naturell yoghurt med havregryn, rågflingor, solrosfrön, kanel, hasselnötter och banan brukar det bli.

Det är viktigt att variera sin kost men jag äter en ganska liksidig kost. T ex äter jag ovanstående varje dag och sen blir det nån macka med cream cheese eller vanlig ost och spenat eller paprika. Tyvärr äter jag middag alldeles för sällan men nu har det blivit några dagar denna veckan. Idag blev det en röra på paprika, broccoli, fetaost, quorn och pasta i tomatsås och igår gjorde jag fisksoppa med smak av saffran.

Jag försöker verkligen äta 2 mellanmål om dagen, och det gör sån skillnad när man tränar nästan varje dag. Där måste finnas energi att ta ifrån när man kämpar på i gymmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar