torsdag 25 februari 2010

Så frustrerande

Idag var det lätt distanslöpning som stod på schemat, och kl 6 ringde klockan imorse. Tänkte att det var lika bra att komma upp, sticka och träna och ha hela dagen på mig till annat. Jag gillar annars att träna på morgonen runt kl 10, och det är lite skillnad på den tiden och kl 7 när jag idag befann mig på gymmet. Benen, och kroppen, kändes lite stela och trötta i början men efter 5 minuter på löpbandet så var jag igång och det blev en härlig löptur på 41 minuter, 7 km.

Jag har ibland svårt att veta hur fort jag ska springa för att hinna 7 km på 40 minuter, som var målet idag. Jag trodde att jag hade ställt in rätt hastighet och det kändes bra tills den sista minuten när jag inser att jag kommer inte hinna de 7 km. När det hade gått 40 minuter så hade jag sprungit ungefär 6,94 km och även om jag ökade sista minuten för att hinna så klarade jag det inte. Så frustrerande.

Imorgon har jag både skola och jobb från kl 9-21, så jag får se om det blir morgon- eller kvällsträning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar