onsdag 24 februari 2010

Intro

Det är väl bara till att sätta igång!

Idag körde jag en vilodag, och det behövdes känner jag. Jag kör Szalkais 20-veckorsprogram inför Broloppet och jag är nu inne i vecka 5. Det blir löpning 4 dagar i veckan om jag vill klara halvmaran på 1:45, men i helgen bestämde jag mig för att inte "bara" träna 4 dagar i veckan. Förra våren körde jag 20-veckorsprogrammet inför Run to the Beat, som blev inställt, och jag hade aldrig tränat löpning innan. Då körde jag på programmet att klara halvmaran på 2:00 eftersom jag var nybörjare. Nu känner jag för att utmana mig mer, och förutom att jag ska träna löpning 4 gånger i veckan så kommer det bli någon form av träning 2 andra dagar i veckan också. Jag vill ha varierad träning, och kommer komplettera med styrketräning, pilates, rodd, cross trainer och cykling.

Jag tränar på gym och all löpning sker för tillfället på löpband.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar