lördag 10 april 2010

Dagens

Det har gått sådär tidigare i år när jag har sprungit utomhus. Kall luft, väderförhållanden och underlag har överraskat mig varje gång med hur mycket jobbigare jag tycker det är att springa utomhus än inomhus på löpband. Men idag sprang jag utomhus och var mentalt förberedd på att det skulle bli minst 1 mil, och jag hade rundan utstakad i huvudet innan. Det blev en underbar runda med cirka 6 min/km, 1,15 mil på 61,57 min. Det är underbart soligt vårväder ute, men blåsten var där ibland som vanligt i Malmö fast idag gjorde det ingenting. Jag kom att jag tycker att det är så mycket roligare att springa en längre runda med nya saker att titta på hela tiden, miljön skiftar, än att springa några varv runt Pildammsparken. Runt en park är det samma miljö hela tiden och jag blir lätt uttråkad och tappar motivationen ibland.

En tur imorgon också kanske, och även lite styrka på gymmet... får se vad jag känner för (jag har ju helt gått från schemat på marathon.se).

Nu ska det stretchas och ätas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar